اتصالات پشم سنگ, اتصالات پشم شیشه, اتصالات نصب, ایزوگام, بهران انرژی, بهفیکس, دیسک اتصال گلمیخ کد D130, دیسک اتصال گلمیخ کد D190, دیسک اتصال گلمیخ کد D60, شرکت بهران انرژی, صرفه جویی در مصرف انرژی, عایق های حرارتی, عایق های رطوبتی, عایق های صوتی, گلمیخ, مبحث 19, مغزی اتصال گلمیخ 7 سانت کد ST, مغزی اتصال گلمیخ کد PP, مغزی اتصال گلمیخ کد ST, مغزی اتصال گلمیخ کد ZN , شرکت مهندسی بهران انرژی


عایق صوتی یونولیتی چیست ؟

 

یونولیت چیست؟

عایق صوتی یونولیتی چیست ؟- یونولیت (Jonulite) در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی  یا EPS است. در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایروفوم (Styrofoam) شناخته می‌شود.

یونولیت ماده ای سبک و متخلخل و معمولاً سفید که در بسته بندی و عایق کاری کاربرد دارد در بعضی مواقع به آن فیبر سفید نیز می گویند. اما در حقیقت یونولیت نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود.

 

یونولیت های ورقه ایی یا مکعبی شکل دارای چگالی بالایی هستند

و به عنوان عایق در مکان های پر سر و صدا مانند موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا این نوع عایق ها در مرحله سفت کاری ساختمان نصب می شوند و به خوبی صدا را جذب می کنند. آن ها از جنس پلی استایرن بوده و فضایی آرام برای ساکنین فراهم می کنند.

این عایق هم برای سقف و هم دیوار قابل استفاده است و از گزینه های کم هزینه برای جلوگیری از انتقال صوت به شمار می آید. قیمت یونولیت سقفی در مقایسه با سایر عایق ها ارزان تر می باشد، از این رو در ساخت و سازهای اخیر به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید یونولیت می توانید به تولید کنندگان این عایق مراجعه نمائید.

یونولیت سقفی را به راحتی می توان استفاده کرد،

زیرا وزن آن سبک بوده و حمل و نقل آن به آسانی صورت می گیرد. پلی استایرن دارای ساختار سلولی کوچک و جدا از هم است، از این رو به میزان قابل توجه سر و صدا را جذب می نماید. می توان گفت مقدار جذب صوت آن همانند چوب و گچ است.

وزن سبک آن مقاومت ساختمان را در برابر زلزله بالا می برد و ایمنی آن را تقویت می کند. علاوه بر مزایای ذکر شده، انواع یونولیت نقش عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی را ایفا می کنند. هر چه تراکم آن ها بالا باشد، مسلماً صدا را بیشتر و حتی به میزان ۱۰۰ درصد جذب می نمایند. در نهایت می توان گفت استفاده از بلوک های یونولیت پلی استایرن میزان مصرف مصالح دیگر را به حداقل می رساند.

 

کاربردهای عایق یونولیت در ساختمان:

  • برای تولید بلوک‌های پلاستوفوم سقفی به منظور استفاده به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف.
  • عایق برودتی در سردخانه‌ها و یخچالهای صنعتی.
  • ساخت انواع فوم‌های بسته بندی و انواع یخدان و ترموس
  • استفاده از ورق های پلاستوفومی تا ابعاد 100*200 سانتیمتر و ضخامتهای گوناگون از 4 تا 1000 میلیمتر به عنوان زمینه Background انواع تابلوها مانند تابلوی اعلانات و یا بسیاری از مصارف گوناگون دیگر.
  • ورق در ضخامتهای گوناگون و یا دانه های فوم (گرانول) جهت ساخت اشكال ، انواع طرحها و حروف فارسی و انگلیسی، ساخت ماكت ، تهیه تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی و به عنوان فوم ریخته گری و فوم گُل‌سازی كه در درس حرفه‌وفن دوره راهنمایی تحصیلی خواهران و برادران و همچنین برخی رشته های كار و دانش دوره متوسطه استفاده های فراوان دارد.
  • استفاده از ورق پلاستوفوم به عنوان عایق ساختمان و بلوك های سقفی پلاستوفومی به عنوان جایگزین بلوك های سیمانی یا سفالی در صنعت ساختمان. عایق بودن در مقابل آب و رطوبت .

 

جهت مشاوره رایگان و خرید عایق های صوتی و حرارتی و همچنین اتصالات نصب با ما در ارتباط باشید:

مدیریت شرکت: 09155154196

تلفن فروشگاه: 05137133991

تلگرام مجموعه: کلیک کنید

مقالات فنی ساختمان

اتصالات نصب پشم سنگاتصالات نصب پشم شیشهاستاندارد های مبحث 19عایق صوتی یونولیتی چیست ؟عایق کاری حرارتی در مشهدعایق کاری رطوبتی در مشهدعایق کاری صوتی در مشهدکاربردهای عایق یونولیت در ساختمانگلمیخمبحث 19میخ معکوسنصب پشم سنگنصب پشم شیشهیونولیت چیست؟یونولیت سقفی را به راحتی می توان استفاده کردیونولیت های مکعبییونولیت های ورقه ایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image