اتصالات پشم سنگ, اتصالات پشم شیشه, اتصالات نصب, ایزوگام, بهران انرژی, بهفیکس, دیسک اتصال گلمیخ کد D130, دیسک اتصال گلمیخ کد D190, دیسک اتصال گلمیخ کد D60, شرکت بهران انرژی, صرفه جویی در مصرف انرژی, عایق های حرارتی, عایق های رطوبتی, عایق های صوتی, گلمیخ, مبحث 19, مغزی اتصال گلمیخ 7 سانت کد ST, مغزی اتصال گلمیخ کد PP, مغزی اتصال گلمیخ کد ST, مغزی اتصال گلمیخ کد ZN , شرکت مهندسی بهران انرژی


به صورت کلی باید گفت که راه‌های انتقال صدا در ساختمان به دو دسته تقسیم می شوند.

1-انتقال هوابرد

2-انتقال کوبه ای

صدای هوابرد

انتقال صدای لبه داخل ساختمان ممکن است از طریق هوا صورت بگیرد که به آن صدای هوابرد می‌گویند. به طور مثال: کانال‌های تهویه، پنجره و در باز ساختمان یا از طریق به ارتعاش در آوردن دیواره های ساختمان که به آن صدای کوبه‌ای یا پیکری می‌گویند. مانند چکش زدن روی دیوار و راه رفتن روی کف. این دو انتقال فقط در منشأ تولید با هم تفاوت دارند.

نوفه کوبه‌ای یا پیکری

انرژی اولیه صدای پیکری معمولاً بیشتر از صدای هوابرد است و هنگام انتشار در ساختمان به آهستگی کاهش می‌یابد، در نتیجه بیشتر از آن آزار دهنده است. زیرا هیچ ضخامتی از هوا بین منبع و سازه وجود ندارد. انرژی با شدت زیاد در داخل سازه به وجود آمده و از میان آن با سرعت زیاد و کمترین کاهش حرکت می‌کند.

مقاومت کف‌ در برابر صوت‌های کوبه‌ای

کف‌های فوقانی که واحدهای مسکونی را از یکدیگر جدا می‌سازند، باید سد موثری در برابر صوت‌های ضربه‌ای و هوایی ایجاد کنند. جرم نسبتاً کم کف‌های چوبی سبب می‌شود که این کف‌ها صوت‌های هوایی را بسیار آسانتر از کف‌های بتنی سنگین انتقال دهند، به همین جهت کف‌های میان واحدهای مسکونی معمولاً از بتن ساخته می‌شوند.مقاومت یک کف چوبی در برابر انتقال صوت را می‌توان با پر کردن فضای میان تیرچه‌های چوبی با مواد عایق بندی سبک یا متراکم بهبود بخشید. ولی هزینه اضافی آن در برابر کاهش کم انتقال صوت به ارزشش نمی‌ارزد. درحالی که با یک اضافه هزینه متوسط یک کف بتنی این کار را به طرز موثرتری انجام می‌دهد.

زیرسازی کوبه

این راه حل، اغلب نوفه ها‌ی ناشی از کوبه به استثنای ضربه‌های خیلی شدید را از بین می‌برد. مواد میرا کننده مانند کف پوش‌هایی از جنس وینیل،‌لاستیک، چوب پنبه و یا مفروش کردن با موکت و فرش- که کمترین هزینه را در بر دارد- از جمله عایق‌های کوبه‌ای بسیار موثر به شمار می‌روند.

 کف شناور یا کف معلق

چون صدابندی تنها راه‌حل جذب نوفه پیکری است، از این رو جداسازی کفی که ضربه روی آن وارد می‌شود از کف ساختمان توسط مواد میرا کننده بینهایت مؤثر است. ماده مورد استفاده، لاستیک، پشم شیشه و یا بعضی از انواع فنرهای فلزی می‌تواند باشد. میزان اثر بخشی این روش به جرم کف معلق، بازده ماده میراکننده و درجه صدابندی کف بستگی دارد.

هنگامی که دیواره‌های جداگر بر روی کف‌های شناور قرار می‌گیرند برای جلوگیری از نشت صدا از طریق موادی که در کف مصرف شده است احتیاطات ضروری صورت گیرد.

مقاومت سقف‌ها در برابر صوت‌های کوبه‌ای

مزاحم‌ترین نوفه معمولاً از سقف به سمت پایین بخش می‌شود و موثر‌ترین روش جذب صوت سقف استفاده از صفحات آکوستیک یا سقف کاذب و نصب یک لایه جاذب صدا بین آنهاست.

 

*راه‌های انتقال صدا در ساختمان

 

 

جهت مشاوره رایگان و خرید عایق های صوتی و حرارتی و همچنین اتصالات نصب با ما در ارتباط باشید:

مدیریت شرکت: 09155154196

تلفن فروشگاه: 05137133991

تلگرام مجموعه: کلیک کنید

مقالات فنی ساختمان

آکوستیک استودیوآکوستیک ساختماناتصالات نصب پشم سنگاتصالات نصب پشم شیشهانتقال صداراه‌های انتقال صدا در ساختمانزیرسازی کوبهشرکت مهندسی بهران انرژیصدای کوبه ایصدای هوابردعایق حرارتیعایق صوتیکف شناور یا کف معلقمقاومت سقف‌ها در برابر صوت‌های کوبه‌ایمقاومت کف‌ در برابر صوت‌های کوبه‌اینصب پشم سنگنصب پشم شیشهنوفه کوبه‌ای یا پیکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image